Звернення ініціативної групи до Білоцерківського міського голови Дикого Г.А.

БІЛОЦЕРКІВСЬКОМУ МІСЬКОМУ ГОЛОВІ
ДИКОМУ Г.А.

Шановний Геннадію Анатолійовичу!

Звертаючись до Вас засвідчуємо Вам нашу повагу як громадяни України та вірні Української Православної Церкви у Білоцерківській ОТГ.

Шановний Геннадію Анатолійовичу! Висловлюємо Вам свою шану та підтримку, дякуємо Вам за Вашу сумлінну і результативну роботу на посаді міського голови. При цьому, вважаємо за необхідне довести до Вашого відома те, що окремі особи, в тому числі і Ваші підлеглі, з корисливою метою, для своєї вигоди, а також для підриву Вашого авторитету, підштовхують Вас на вчинення дій, які суперечать Законам України.

Відомо, що з перших днів повномасштабної агресії російської федерації проти України і вторгнення її військ, наша Українська Православна Церква першою серед інших конфесій засудила невиправдані і злочинні дії проти українського народу. Про це свідчить звернення Предстоятеля нашої Церкви.

Ми як і тоді, так і сьогодні, чітко висловлюємся про те, що засуджуємо військове вторгнення росії. Нам гірко і важко бачити, як над нашими головами летять ракети, руйнуються будинки, перетворюються на згарище і вирви наші квітучі поля, знищується щасливе життя українців. Але більш за все нам, українцям, боляче від того, що гинуть наші Захисники, гинуть і мирні люди, в тому числі діти… Адже лише Бог має право забрати життя у людини!

Проте, ми звертаємось до Вас не лише щоб висловити свій біль з приводу кровопролитної війни в Україні. Нас дуже обурює також те, що проти нас, громадян України, духовенства та вірних Української Православної Церкви влаштовують нову війну – релігійну. Право на вільне віросповідання, яке кожному громадянину України забезпечує Конституція нашої держави,  сьогодні упосліджується і заплямовується, зокрема, рейдерськими захопленнями храмів, приниженням і побиттям вірних. Зростає кількість випадків, коли до храмів приходять невідомі люди, у військовій формі, зі зброєю у руках, яку, беззаперечно, отримали не для залякування своїх співгромадян, а для захисту нас, як і всіх українців, від ворога. У храмах влаштовуються провокації, вибивають двері кувалдами, зрізають замки  болгарками… Тільки ось, на жаль, ніхто не показує і не розповідає у ЗМІ, що потім відбувається з тими, хто піднімає руку на святині! Господь має довге терпіння, але й воно має межі.

Ніхто не стане заперечувати, що серед вірних, які регулярно відвідують храми нашої Білоцерківської єпархії УПЦ, є багато Захисників, а ще більше – їхніх рідних та близьких. Матері, які поховали своїх дітей – мужніх Героїв України, сьогодні знаходять утіху в молитві саме у наших храмах. Батьки та рідні тих, хто зараз перебуває на передовій, віч на віч з ворогом, зі сльозами на очах просять в наших храмах Бога, щоб Він зберіг життя і здоров’я своїм синам та донькам, а діти моляться, аби тато повернувся із війни живим. І таких багато,  сотні і тисячі. Маємо зауважити, що священники нашої єпархії також благословили своїх синів на фронт захищати Україну. Разом із цими людьми духовенство та парафіяни усіх наших храмів моляться про закінчення війни нашою Перемогою. Щоденно!

Відомо, що 27 квітня 2023 року відбудеться чергова сесія Білоцерківської міської ради VIII скликання, де мають розглядатися питання про припинення права постійного користування земельними ділянками релігійними громадами Української православної церкви на підставі висновків релігієзнавчої експертизи.

Просимо Вас звернути увагу на те, що питання релігієзнавчої експертизи й досі практично не врегульовано на законодавчому рівні і до сьогоднішнього дня залишається за рамками наукових досліджень.

Законодавством не врегульовано такі питання,  як природа і ознаки релігієзнавчої експертизи, умови і спеціальні методи її проведення, предмет і об’єкт експертизи, статус експерта при провадженні релігієзнавчої експертизи і межі застосування спеціальних знань, проблеми комплексної і комісійної релігієзнавчої експертиз та інші.

Тобто такого виду експертизи як релігієзнавча експертиза в даний час законодавством не визначено, що підтверджується зокрема частиною 3 пункту 5 Висновку релігієзнавчої експертизи Статуту щодо управління Української Православної Церкви на наявність церковно – канонічного зв’язку з Московським патріархатом, затвердженого наказом Державної служби України з етнополітики та свободи совісті від 27 січня 2023 року № Н-8/11, в якому безпосередньо зазначено, що дана експертиза є релігієзнавчою, але не носить юридичного характеру, хоча експерти і брали до відома положення законодавства України, якими визначено ознаки входження релігійних організацій, які здійснюють свою діяльність в Україні, до структури закордонних релігійних центрів при визначенні наявності/відсутності церковно-канонічного зв’язку УПЦ з Московським патріархатом (а саме, Закон України «Про свободу совісті та релігійні організації», далі — Закон України № 987).

Згідно статті 17 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації», релігійні організації мають переважне право на передачу їм культових будівель із земельною ділянкою, необхідною для обслуговування цих будівель.

Користування землею релігійні організації здійснюють у порядку, встановленому Земельним кодексом України та іншими законодавчими актами України.

Пунктом “в” частини 2 статті 92 Земельного кодексу України встановлено, що релігійні організації України виключно для будівництва і обслуговування культових та інших будівель набувають права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності.

Таким чином, із огляду на положення статті 17 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» та статті 92 Земельного кодексу України, релігійні організації Української Православної Церкви, що здійснюють свою діяльність на території Білоцерківської міської територіальної громади, на законних підставах набули права постійного користування земельними ділянками.

Також статтею 141 Земельного кодексу України визначено вичерпний перелік підстав припинення права користування земельною ділянкою.

Зокрема підставами припинення права користування земельною ділянкою є: а) добровільна відмова від права користування земельною ділянкою; б) вилучення земельної ділянки у випадках, передбачених цим Кодексом; в) припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій; г) використання земельної ділянки способами, які суперечать екологічним вимогам; ґ) використання земельної ділянки не за цільовим призначенням; д) систематична несплата земельного податку або орендної плати; е) набуття іншою особою права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, які розташовані на земельній ділянці; є) використання земельної ділянки у спосіб, що суперечить вимогам охорони культурної спадщини; ж) передача приватному партнеру, концесіонеру нерухомого майна, розміщеного на земельній ділянці, що перебуває в користуванні державного або комунального підприємства та є об’єктом державно-приватного партнерства або об’єктом концесії; з) припинення права користування надрами у разі закінчення встановленого спеціальним дозволом на користування надрами строку користування надрами (у разі передачі земельної ділянки державної, комунальної власності користувачу надр для здійснення діяльності з користування надрами).

Враховуючи, що жодна з перелічених обставин відсутня, ПІДСТАВ для припинення постійного користування земельними ділянками комунальної власності зареєстрованого за релігійними організаціями Української Православної Церкви, що здійснюють свою діяльність на території Білоцерківської міської територіальної громади, НЕМАЄ.

Незважаючи на ці фактичні обставини та норми діючого законодавства України, 21 квітня 2023 року  Постійною комісією з питань земельних відносин та земельного кадастру, планування території, будівництва, архітектури, охорони пам’яток, історичного середовища (Комісія з питань земельних відносин, містобудування та архітектури) Білоцерківської міської ради на підставі Земельного кодексу України, Законів України «Про місцеве самоврядування», «Про свободу совісті та релігійні організації» та «Про внесення змін до статті 12 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» щодо назви релігійних організацій (об’єднань) які входять до структури (є частиною) релігійної організації  (об’єднання), керівний центр (управління) якої знаходиться за межами України в державі, яка законом визнана такою, що здійснила військову агресію проти України та/або тимчасово окупувала частину території України», беручи до уваги Висновок релігієзнавчої експертизи Статуту щодо управління Української Православної Церкви на наявність церковно – канонічного зв’язку з Московським патріархатом, затверджений наказом Державної служби України з етнополітики та свободи совісті від 27 січня 2023 року № Н-8/11, з метою забезпечення духовної незалежності, сприяння консолідації українського суспільства та усвідомлюючи важливість забезпечення законності і національної безпеки в країні в умов повномасштабного вторгнення російської федерації, до Білоцерківської міської ради  внесено подання № 69 про припинення права постійного користування земельними ділянками Управлінням Білоцерківської єпархії УПЦ та ряду релігійних громад УПЦ міста Біла Церква.

Крім того, що зміст подання явно СУПЕРЕЧИТЬ нормам законів та нормативно – правових актів, якими обґрунтовується, також під час проведення засідання комісії допущено ПОРУШЕННЯ Положення «Про постійні комісії Білоцерківської міської ради» затвердженого рішенням Білоцерківської міської ради № 10-02-VIIІ від 10 грудня 2020 року.

Зокрема згідно пункту 2 вказаного Положення встановлено, що […] Голова комісії повинен уживати заходів з інформування та залучення до участі в засіданні комісії осіб, що мають зацікавленість у предметі розгляду. Члени постійної комісії повинні прагнути збільшення ефективності схвалюваних рішень.

Також пунктом 3 Положення передбачено, що засідання постійних комісій є відкритими та гласними, жодній особі не може бути відмовлено в праві присутності на її засіданні. Проведення закритих засідань заборонено, окрім випадків, передбачених чинним  законодавством України. Право бути присутнім на засіданні постійної комісії може бути обмежено лише щодо особи, яка в ході засідання здійснила протиправні дії (ініціювання бійки, хуліганські дії, порушення громадського порядку тощо).

Жодних заходів щодо ІНФОРМУВАННЯ про дату та час засідання Комісії, залучення до участі у її проведенні представників Управління Білоцерківської єпархії УПЦ та керівників релігійних громад УПЦ міста Біла Церква, щодо яких вирішувалось питання про припинення постійного користування земельними ділянками, НЕ ВЖИВАЛОСЬ.

Ці обставини вказують на свідоме та умисне ігнорування Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про статус депутатів місцевих рад», інших законів, щодо принципів законності, верховенства права,  неупередженості, об’єктивності і повноти.

Крім цього, проект рішення «Про повернення з користування культових споруд» має виключно популістичний характер, спрямований на загострення соціальної напруги в місті та існуючого міжконфесіонального конфлікту, а також в окремих пунктах суперечить вимогам діючого законодавства з наступних підстав.

Так, об’єкти культурної спадщини Спасо-Преображенський собор та Миколаївська церква, про які йдеться у проекті рішення, узято на державний облік за №№ 42 і 41 відповідно, а також визначено категорію пам’ятки архітектури національного значення згідно Постанови Ради Міністрів УРСР від 24 серпня 1963 року.

Вказані об’єкти використовуються Релігійною організацією «Управління Білоцерківської єпархії УПЦ» для культових потреб на підставі Охоронних договорів на передачу пам’ятки архітектури, укладених з управлінням архітектури Київської обласної державної адміністрації.

Хоча проєкт рішення і обґрунтовується нормами Закону України «Про охорону культурної спадщини», однак, згідно ст. 10 вказаного Закону, повноваження органів місцевого самоврядування вичерпуються виключно сприянням діяльності щодо охорони культурної спадщини, яке полягає у сприянні діяльності Українського товариства охорони пам’яток історії та культури, інших громадських, науково-дослідних, проектних організацій, установ та підприємств різних форм власності щодо охорони культурної спадщини; підприємствам будівельних матеріалів і виробів, спеціалізованим організаціям та майстерням щодо виконання робіт з ремонту, реставрації, реабілітації пам’яток; підготовці фахівців з охорони культурної спадщини.

Частиною 1 статті 3 Закону передбачено, що державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини.

До спеціально уповноважених органів охорони культурної спадщини (далі – органи охорони культурної спадщини) належать: центральні органи виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну політику у сфері охорони культурної спадщини;

орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим; обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.

Таким чином, прийняття Білоцерківською міською радою рішення щодо розпорядження об’єктами культурної спадщини національного значення є НЕЗАКОННИМ.

Насамкінець, звертаємо Вашу увагу, що Релігійна організація російська православна церква не має та не мала жодного відношення до Релігійної організації «Управління Білоцерківської єпархії УПЦ» .

Прийняття такого незаконного, популістського рішення може бути використано провокаторами та спровокувати необґрунтовані агресивні дії щодо релігійних організацій УПЦ в місті Біла Церква.

Сподіваючись на Вашу мудрість, виваженість і повагу до Законів України, а також мужність,

 з повагою,

26.04.2023              від імені ініціативної групи Чемісова О.А.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • Недавні записи

  • Календар записів

    Квітень 2023
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    « Бер   Тра »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Архів записів